Foto: Pixabay

Under förra sommaren gjorde Coca Cola® en stor kampanj med det svenska herrlandslaget, där några av lagets stjärnor fick äran att pryda den världskända dryckens burkar under världsmästerskapet i Ryssland. Nu lanseras en liknande kampanj som kommer att ha damernas turnering i fokus.

Denna gång är det Kosovare Asllani, Magdalena Eriksson, Nilla Fischer, Sofia Jakobsson, Hedvig Lindahl och Caroline Seger som kommer att synas på dryckesflaskorna som säljs under turneringens gång. Redan i maj månad kommer produkterna att landa i butik och beräknas finnas där fram till och med slutet av sommaren.

– Det är häftigt att jag och mina lagkamrater kommer att finnas på Coca-Colas flaskor som säljs över hela Sverige. Det är viktigt att damfotbollsspelare får synlighet eftersom det bidrar till ett ökat intresse inför sommarens VM och för damfotboll i stort, säger Caroline Seger i ett pressmeddelande.

Förutom att produkterna tagits fram i syfte för att lyfta sommarens stora fotbollsfest i Frankrike, ger de även dig som fotbollsfantast möjligheten att skänka en slant till din favoritklubb. Detta gör man med hjälp av en speciell kod som finns under flaskans kork, som man sedan registrerar på nätet. För varje kork som registreras skänker Coca Cola® 1 krona till klubben som du har valt. Dessutom kan klubbarna som får flest korkar registrerade belönas med fina priser, samt att du som konsument även är med och tävlar om matchbiljetter till herrarnas EM-kval i höst. Du kan läsa mer om tävlingen på coke.se/fotboll.

Artikeln är skriven av:

Sofie Hansson – Sportskribent
sofie@vm-fotboll.se

>> Läs mer om mig här