16 januari lanserades de nya landslagströjorna. Sveriges nya leverantör är Adidas som ser framemot ett samarbete med det svenska landslaget.
Lotta Schelin och Pontus Wernbloom var modeller när tröjorna presenterades. Schelin iklädd bortastället och Wernbloom hemmastället. Stolthet och framgång är ledorden för de nya tröjorna. Inspirerade av 90-talets tröjor och med rutmönster som Friends Arenans fasad ska tröjorna symbolisera en ny tid.
Jag tycker det är kul med lite nytt. Själva modellen överlag är bra, säger Schelin som trivs med de nya tröjornas passform.
Adidas har alltid haft en stor kärlek till fotboll och är positiva till samarbetet som startats. Deras nordiska representant ser all möjlighet i ett gott och framgångsrikt svenskt landslag i de nya tröjorna.
Det är skönt att tröjan är stilren, inget kladd ,lite detaljer men inte för mycket. Framför allt är det skönt med Adidas, de gör bra grejer, säger Wernbloom.
Adidas tröjorna kommer att bäras minst 6 år framåt av alla landslagsspelare.
Redaktör & Sportjournalist
[email protected]
Kommentera gärna